Általános Szerződési Feltételek
I. ÁLTALÁNOS RENDELKEZÉSEK
1.1. Jelen Általános Szerződéses Feltételek (továbbiakban: ÁSZF) szabályozza Simon Szabolcs e.v. (2040 Budaörs, Tavasz utca 28., adószám: 90148433-1-33 telefonszám: 06-20/260-2408, e-mail cím: hello@erdeiszelencek.hu, a továbbiakban: Szolgáltató) által biztosított és szolgáltatás igénybe vételének feltételeit.
1.2. Jelen ÁSZF alapján Szolgáltató elszállásolási szerződést köt a szolgáltatást igénybe vevő személyekkel (a továbbiakban: Vendég). Vendég a szálláshely szolgáltatást a Szolgáltatótól a www.erdeiszelencek.hu honlapon keresztül igénybe vevő, vagy a Szolgáltatótól a hello@erdeiszelencek.hu e-mail címen keresztül írásban megrendelő és a szolgáltatást megvásárló személy, aki a jelen ÁSZF-et tudomásul veszi és azt magára nézve kötelezőnek fogadja el.
1.3. A jelen ÁSZF Szolgáltató és a vele szerződéses kapcsolatba lépő Vendég között létrejövő jogviszony általános feltételeit tartalmazza. A jelen ÁSZF-ben nem szabályozott kérdéseket illetően Szolgáltató tevékenységére vonatkozó mindenkor hatályos magyar jogszabályok és hatósági előírások, valamint a Polgári Törvénykönyvről szóló 2013. évi V. törvényben (a továbbiakban: Ptk.) foglalt rendelkezések külön kikötés nélkül irányadóak.
1.4. Jelen ÁSZF Vendég által történő elfogadása a vásárlás- illetve a szálláshely-szolgáltatás igénybevételének előfeltétele. Az ÁSZF elfogadásának minősül az is, ha a Vendég a Szolgáltató által nyújtott szálláshely- szolgáltatást igénybe veszi.
1.5. Szolgáltató fenntartja a jogot arra, hogy a jelen ÁSZF-ben meghatározott feltételeket részben vagy egészben bármikor egyoldalúan módosítsa. Az ÁSZF mindaddig hatályban marad, amíg Szolgáltató a szálláshely-szolgáltatást biztosítja.
1.6. Jelen ÁSZF 2024.05.02. napjától határozatlan ideig hatályos és folyamatosan elérhető a Szolgáltató www.erdeiszelencek.hu honlapján.
1.7. Vendég a foglalással (a szolgáltatás igénybevételével) elfogadja a felek kölcsönös jogait és kötelezettségeit szabályozó jelen ÁSZF-t. Kérjük, hogy csak akkor vegye igénybe szolgáltatásainkat, amennyiben jelen ÁSZF minden pontjával egyetért, és kötelező érvényűnek tekinti magára nézve. Az ÁSZF elfogadásával a Vendég elfogadja a jelen ÁSZF-HEZ kapcsolódó Adatvédelmi tájékoztatót.
II. ÉRTELMEZŐ RENDELKEZÉSEK
2.1. Vendég: A szálláshely szolgáltatását igénybe vevő, a honlapon vagy e-mailen keresztül szálláshely-szolgáltatást vásárló természetes- vagy jogi személy, vagy jogi személyiség nélküli gazdasági társaság, aki az ÁSZF-et tudomásul veszi és magára nézve is kötelezőnek fogadja el. Vendég csak tizennyolcadik életévét betöltött, cselekvőképességében nem korlátozott személy, illetve tizennyolcadik életévét be nem töltött személy, aki tizennyolcadik életévét betöltött kísérővel érkezik.
2.2. Szolgáltató: a jelen ÁSZF feltételei szerint szálláshely-szolgáltatást nyújtó Simon Szabolcs e.v. (2040 Budaörs, Tavasz utca 28., adószám: 90148433-1-33 ,telefonszám: +36309621934, e-mail cím: hello@erdeiszelencek.hu).
2.3. Szerződő fél: a Szolgáltató szolgáltatásait megrendelő, igénybe vevő természetes személy, jogi személy,
vagy jogi személyiség nélküli gazdasági társaság. Szerződő fél az a természetes személy is, aki Szolgáltató szolgáltatását ténylegesen igénybe veszi. A szolgáltatást megrendelő és/vagy igénybe vevő a továbbiakban együttesen: Vendég.
2.4. Szolgáltatás: Szolgáltató által nyújtott szálláshely (a továbbiakban: vendégház) biztosítása.
2.5. Vis major: azon okok, körülmények (pl. háború, tűz, árvíz, időjárásbeli viszontagság, áramkimaradás, sztrájk, háború, járvány), amely felett sem a Szolgáltató, sem a Vendég vagy a Szerződő fél nem bír ellenőrzéssel, bármelyik felet felmentik a szerződésből eredő kötelezettsége teljesítése alól, amíg ezen ok vagy körülmény fennáll.
III. A FOGLALÁS MENETE, A SZOLGÁLTATÁSI SZERZŐDÉS LÉTREJÖTTE, MÓDOSÍTÁSA
3.1. A foglalás menete:
a.) A vendég a Szolgáltató www.erdeiszelencek.hu honlapján a „Foglalás” oldalon az érkezés és a távozás tervezett időpontjának, a Vendégek számának, valamint személyes adatainak megadása után a Foglalás megerősítése gombra kattintva jelzi a foglalási igényét.
b.) A foglalási kérelem jóváhagyásáról a szolgáltató e-mailben értesíti a Vendéget a megadott e-mail címen.
c.) Vendég a visszaigazoló e-mailben található „Szállásdíj befizetése” linkre kattintva befizeti a teljes foglalási díjat az általa választott fizetési módon. Szolgáltató www.erdeiszelencek.hu honlapján biztonságos bankkártyás fizetésre biztosít lehetőséget. Vendég a szolgáltatás árát MBH, OTP vagy K&H SZÉP kártyával is kiegyenlítheti. Átutalás esetén a foglalás véglegesítéséhez a teljes végösszeg 100%-át (választott csomagtól és akciótól függően), a foglalást követő 24 órán belül belül köteles banki átutalással megküldeni a Szolgáltató részére. Szolgáltató a foglalást csak a foglalástól számított 24 óráig tartja, ezt követően a foglalás automatikusan törlődik.
d.) A szolgáltató a foglalási díj sikeres beérkezéséről e-mailben értesíti a vendéget, a Vendég foglalása ezzel válik véglegessé.
3.2. A szolgáltatási szerződés létrejötte, módosítása:
A szálláshely-szolgáltatási szerződés a Vendég által leadott megrendelés (foglalás) Szolgáltató általi írásbeli visszaigazolással jön létre, és ezen írásbeli visszaigazolásra tekintettel, a megrendelés (foglalás) írásban létrejött szerződésnek minősül.
b.) A szóban leadott megrendelés és/vagy megrendelés módosítás csak abban az esetben keletkeztet szerződéses kötelmet, ha azt a Szolgáltató írásban visszaigazolta, a megrendelés, vagy a megrendelés módosítás Szolgáltató általi szóbeli visszaigazolása alapján nem jön létre szerződéses kapcsolat a Szolgáltató és a Vendég között.
c) A szolgáltatás igénybevételére létrejött szerződés határozott időre szól.
d) Abban az esetben, ha a Vendég a határozott időtartam lejártát megelőzően úgy dönt, hogy a szolgáltatást a határozott időtartam végéig nem kívánja igénybe venni, akkor is köteles a szolgáltatás teljes ellenértékét a Szolgáltató részére megfizetni, a Szolgáltató pedig jogosult a megrendelt szolgáltatás teljes ellenértékének követelésére. A Vendég által a határozott időtartam lejárta előtt elhagyott szálláshelyet a Szolgáltató jogosult újra értékesíteni.
e) A szálláshely-szolgáltatás igénybevételnek Vendég által kezdeményezett meghosszabbításához a Szolgáltató előzetes írásbeli hozzájárulása szükséges. Ebben az esetben a Szolgáltató kikötheti a már teljesített szolgáltatás díjának megtérítését.
f) A szolgáltatási szerződés módosítása kizárólag a szerződő felek írásba foglalt együttes akaratával lehetséges.
IV. A SZÁLLÁSHELY (VENDÉGHÁZ) BIZTOSÍTÁSÁNAK KEZDETE ÉS VÉGE (ÉRKEZÉS, TÁVOZÁS)
4.1. Vendégnek a lefoglalt szállás elfoglalására a Vendég által leadott megrendelés (foglalás) Szolgáltató általi írásbeli visszaigazolásában megjelölt nap 14:00 órájától jogosult.
4.2. Abban az esetben, amennyiben a Vendég nem jelenik meg a megrendelés (foglalás) visszaigazolásban megjelölt nap 24:00 órájáig a szálláshelyen (vendégházban), úgy Szolgáltató jogosult arra, hogy a felek között létrejött szerződéstől elálljon, kivéve, ha a felek megállapodása szerint későbbi érkezési időpont került kikötésre a felek között.
4.3. Vendégnek az általa elfoglalt vendégházat az elutazási napon 10:30 óráig kell elhagynia. A kialakított központi informatikai rendszer az elutazási nap 10:30 órájával valamennyi közművet és a vendégház hűtő-fűtő rendszereit a vendégház vonatkozásban automatikusan megszünteti, a személygépjármű és a vendégház belépéséhez szükséges belépési kódot a központi rendszer ugyancsak ezen időponttal törli, mellyel összefüggésben bármely jogcímen Szolgáltatóval szemben keletkező követelés vonatkozásában a Szolgáltató felelősségét kizárja.
4.4. Szolgáltató – a szálláshely foglaltságának függvényében, térítés ellenében biztosítja a korai érkezés, illetve a késői elutazás lehetőségét a Vendég számára. Amennyiben a Vendég ezt a szolgáltatást igénybe kívánja venni, úgy az érkezést megelőző 24 órával ezt az igényét jeleznie szükséges a Szolgáltató részére a foglalás visszaigazolásban megadott elérhetőségek bármelyikén.
4.5. Tartózkodás meghosszabbítása:
a.) A tartózkodás Vendég általi meghosszabbításához a Szolgáltató előzetes hozzájárulása szükséges.
b.) Amennyiben a Vendég az általa elfoglalt Vendégházat a bejelentkezéskor távozás napjaként feltüntetett nap 11:00 óráig nem hagyja el és a tartózkodás meghosszabbításához a Szolgáltató sem járult hozzá előzetesen, úgy a Vendég köteles további egy napi szállásdíjat megfizetni Szolgáltató részére. A Szolgáltató szolgáltatási kötelezettsége a távozás napjának 10:30 órával megszűnik.
V. A SZÁLLÁSHELY-SZOLGÁLTATÁS IGÉNYBEVÉTELÉNEK MÓDJA ÉS FELTÉTELEI
5.1. A Vendég a megrendelt és a Szolgáltató által írásban visszaigazolt szálláshelyet (vendégházat) az érkezés napján 14:00 órától jogosult elfoglalni (érkezés) és a foglalás visszaigazolásban megjelölt utolsó napon délelőtt 10:30 óráig (távozás) köteles elhagyni.
5.2. Szolgáltató jogosult a szálláshely-szolgáltatásra vonatkozó szerződést azonnali hatállyal felmondani, vagy a szolgáltatás nyújtását megtagadni, amennyiben:
– Vendég nem rendeltetésszerűen használja a rendelkezésére bocsátott szálláshelyet (vendégházat),
– Vendég a Szolgáltató által biztosított szolgáltatásokat és/vagy az azok biztosítására szolgáló helyiségeket nem a rendeltetésüknek megfelelő módon használja,
– Vendég a szálláshely házrendjét megzavarja, és a zavaró magatartást felszólítás ellenére sem hagyja abba,
– Vendég nem tartja be a szálláshely biztonsági szabályzatát – pl.: tiltott helyen dohányzik és azt a felszólítás ellenére sem hagyja abba,
– Szerződő fél vagy a Vendég a Szolgáltató által igényelt fizetési garancia vállalási kötelezettségét a Szolgáltató által meghatározott időpontig nem teljesíti.
5.3. Amennyiben a szerződő felek közötti szerződés „vis maior” miatt nem megy teljesedésbe, úgy a szerződés megszűnik.
5.4. Vendég a szálláshely Szolgáltató által biztosított összes szolgáltatását, a teljes tartózkodási idő alatt saját felelősségére veszi igénybe.
VI. A SZÁLLÁSHELY-SZOLGÁLTATÁS MEGTAGADÁSA
6.1. Szolgáltató jogosult a szolgáltatás-nyújtást megtagadni (visszautasítani) vagy azt felmondani, abban az esetben, ha a Vendég
– a Szolgáltató által biztosított szálláshely (vendégház) berendezési tárgyait és egyéb tárgyakat nem rendeltetésszerűen használja,
– a Szolgáltató által biztosított szolgáltatásokat nem az előírt módon veszi igénybe,
– a Szolgáltató házirendjének szabályait súlyosan megszegi (pl. nem a kijelölt helyen dohányzik vagy magatartásával a többi vendéget zavarja),
– mások testi épségét veszélyeztető magatartást tanúsít,
– fertőző betegségben szenved és erről nem tájékoztatja kellő időben a Szolgáltatót a további szükséges intézkedések megtétele érdekében,
– kábítószer befolyása alatt áll,
– bármely egyéb olyan magatartást tanúsít, amely alapján a szolgáltatás-nyújtás ésszerűen nem elvárható
Szolgáltatótól (pl. a Szolgáltatóval durván viselkedik, alkohol befolyása alatt áll, fenyegető, sértő, vagy
más módon elfogadhatatlan magatartást tanúsít).
6.2. A 6.1. pontban meghatározott esetekben a Szolgáltatót megilleti a le nem töltött éjszakákra járó, Vendég által előre megfizetett foglalási díj, azaz Vendég ezen összeg visszatérítésére a fenti esetekben nem jogosult.
6.3. Vis major esetén a le nem tölthető éjszakákra jutó foglalási díj összege visszafizetésre kerül a Vendég részére.
VII. A SZOLGÁLTATÓ ÁLTAL ALKALMAZOTT ÁRAK
7.1. Szolgáltató mindenkori hatályos árait a www.erdeiszelencek.hu honlapon teszi közzé.
7.2. A www.erdeiszelencek.hu honlapon feltüntetett árak a teljes szálláshelyre vonatkoznak.
7.3. Szolgáltató az árait előzetes bejelentés nélkül bármikor jogosult egyoldalúan megváltoztatni, azzal, hogy az árváltozás a Szolgáltató által már visszaigazolt foglalásokat nem érinti.
7.4. A Szolgáltató által a www.erdeiszelencek.hu honlapján közzétett árak tartalmazzák a vonatkozó hatályos jogszabályok szerint meghatározott idegenforgalmi adó összegét. Szolgáltató fenntartja magának a jogot arra, hogy jogszabályi változás esetén a többletterheket előzetes értesítés nélkül áthárítsa a szerződő félre és/vagy a Vendégre.
7.5. Szolgáltató az árait jogosult magyar forintban és bármely konvertibilis valutában is meghatározni.
VIII. A SZOLGÁLTATÓ ÁLTAL BIZTOSÍTOTT KEDVEZMÉNYEK
8.1. Szolgáltató az aktuális ajánlatait, a szolgáltatásra vonatkozó kedvezményeket a honlapján teszi közzé.
8.2. Szolgáltató által meghirdetett kedvezmények semmilyen más kedvezménnyel nem vonhatók össze.
IX. A FIZETÉSI FELTÉTELEK
9.1. Szolgáltató a megrendelt szolgáltatások teljes összegét, a tartózkodás teljes időtartamára számítva tünteti fel az általa írásban (e-mailben) megküldött foglalás-visszaigazoláson.
9.2. Szolgáltató a Vendég számára az alábbi fizetési módokat biztosítja a tartózkodás teljes időtartamára számított szállásdíj teljes összegének kiegyenlítésére: Vendég a szállásdíj összegét a Szolgáltató bankszámlaszámára történő átutalás útján vagy a www.erdeiszelencek.hu weboldalon történő bankkártyás fizetési módon egyenlítheti ki.
A szálláshely honlapján történő online foglalás esetén a foglalás értékének kiegyenlítése az alábbiakban megjelölt módokon lehetséges:
Online bankkártyás fizetés: OTP SimplePay
Elfogadott bankkártyák: Maestro, MasterCard, Visa, Visa Electron, Diners Club, American Express
Online fizetés SZÉP kártyával: OTP Szép Kártya, MBH Szép Kártya, K&H SZÉP Kártya
9.3. A fizetéssel kapcsolatban felmerülő költségek a szállásdíj kiegyenlítését teljesítő / a Szolgáltatóval szerződő felet terhelik. A Szolgáltatóra tehát a fizetéssel kapcsolatban felmerülő esetleges költségek nem háríthatók át.
9.4. A szolgáltatás ellenértékét magyar forintban és/vagy a Vendég választása szerint bármely olyan pénznemben szükséges kiegyenlíteni, amelyben a Szolgáltatóval szerződő fél előzetesen megállapodott.
X. LEMONDÁSI FELTÉTELEK
10.1. Amennyiben a foglalás lemondása
– az érkezést megelőző 25. napig történik, a befizetett szállásdíj 100%-a,
– az érkezést megelőző 25-20. napban történik, a befizetett szállásdíj 50%-a kerül visszatérítésre a Vendég részére.
– Amennyiben a foglalás lemondása az érkezést megelőző 20 napon belül történik, Szolgáltató nem téríti vissza a befizetett szállásdíjat a Vendég részére.
10.2. A lemondási szándék a visszaigazoló e-mailben szereplő „Foglalás törlése” feliratú linkre kattintva, vagy közvetlenül e-mailben jelezhető az hello@erdeiszelencek.hu e-mail címen.
10.3. A foglalási visszaigazolásban feltüntetett távozási időpont előtti elutazás esetén a szállásdíj visszatérítésére nincs lehetőség.
10.4. Amennyiben a Szolgáltatóval Szerződő fél gazdálkodó szervezet (ideértve a gazdasági társaságokat, társadalmi szervezeteket, egyházakat, önkormányzatokat, önkormányzati intézményeket, állami szervezeteket és azok intézményeit stb.), az elállás esetén esedékes kötbért akkor is a Szerződő fél/Megrendelő köteles a Szolgáltatónak megfizetni, ha a szállásdíjat egyébként a Vendég viselné.
10.5. Ha a Szerződő fél a szálláshely-szolgáltatás igénybevételét a szállásdíj megfizetésével biztosította, és a Vendég az érkezési napon nem érkezik meg, továbbá írásos lemondás sem érkezik a Szolgáltatóhoz, a Szolgáltató a szerződésben meghatározott mértékű, már megfizetett szállásdíj teljes összegének kötbérként történő érvényesítésére jogosult. Ebben az esetben a szállást a Szerződő fél részére az érkezési napot követő nap 9:00 óráig fenntartja, majd ezt követően a Szolgáltató szolgáltatási kötelezettsége megszűnik.
XI. VENDÉG JOGOK ÉS KÖTELEZETTSÉGEK
11.1. Vendég jogosult a szálláshely azon létesítményeinek használatára, melyek beletartoznak a szokásos szolgáltatási körbe, és nem esnek a speciális feltételek hatálya alá.
11.2. Vendég a Szolgáltató által nyújtott szolgáltatások teljesítésével kapcsolatban panasszal élhet a Szolgáltató felé. A Szolgáltató kötelezettséget vállal arra, hogy a hozzá írásban vagy telefonon jelzett panaszt a panasz beérkezését követő 72 órán belül kivizsgálja és arra a Vendégnek írásban érdemi választ ad.
11.3. Vendég köteles a teljes szállásdíjat legkésőbb a foglalás megerősítését visszaigazoló e-mail megérkezését követő 24 órán belül banki átutalással vagy a Szolgáltató weboldalán keresztül online fizetéssel a Szolgáltató részére kiegyenlíteni.
11.4. Vendég köteles a szemetet a Szolgáltató által a szálláshelyen kijelölt területen, illetve a vendégházakban elhelyezett szemétgyűjtő edényekbe összegyűjteni.
11.5. Vendég nem jogosult a vendégházból, illetve a szálláshelyen található egyéb épületből bútorokat kivinni, illetve egyik helyről a másikra bútort áthelyezni.
11.6. A szálláshely területén lévő eszközöket, berendezéseket Vendég kizárólag saját felelősségére használhatja.
11.7. A nemdohányzók védelméről szóló 1999. évi XLII. törvény értelmében 2012. január 1-től a szálláshely nemdohányzó létesítménynek minősül. Ennek értelmében a szálláshely zárt helyiségeiben tilos a dohányzás. A Vendég(ek), illetve a szálláshely területén tartózkodó bármely személy köteles a jelen pontban foglalt jogszabályi rendelkezés betartására, valamint a dohányzás megtiltására vonatkozó esetleges felszólítás teljesítésére. A vendégházban történő dohányzás esetén Szolgáltató jogosult 30.000,- Ft extra takarítási díjat felszámítani a Vendéggel szemben.
11.8. Vendég által hozott tűzijáték használatához és egyéb engedélyköteles tevékenység folytatásához Szolgáltató előzetes írásbeli hozzájárulása szükséges. Ezen eszköz(ök) használatához és az engedélyköteles tevékenység(ek) folytatásához szükséges hatósági engedély(ek) beszerzése a Vendég(ek) kötelezettsége. Ezen engedély(ek) előzetes bemutatása szükséges a Szolgáltató részére.
11.9. Vendég köteles az őt ért kárt haladéktalanul jelenteni a Szolgáltatónak és minden szükséges adatot a Szolgáltató rendelkezésére bocsátani, amely ahhoz szükséges, hogy a káreset körülményei tisztázhatóak legyenek, illetve amelyek egy esetleges szabálysértési- vagy büntető eljáráshoz szükségesek.
11.10, A Vendég köteles megtéríteni a minibárfogyasztás ellenértékét.
XII. A SZOLGÁLTATÓ JOGAI ÉS KÖTELEZETTSÉGEI
12.1. Amennyiben a Vendég a teljes szállásdíj megfizetésére vonatkozó kötelezettségének nem tesz eleget a
foglalás megerősítését visszaigazoló e-mail megérkezését követő 24 órán belül, Szolgáltató jogosult a foglalási kérelmet elutasítani és a szálláshelyet más vendégek számára foglalhatóvá tenni.
12.3. Szolgáltató köteles:
– a szerződés alapján megrendelt szállás- és egyéb szolgáltatást az érvényes előírások és a szálláshely-szolgáltatásra vonatkozó előírások szerint teljesíteni,
– Vendég írásos panaszát kivizsgálni és a problémakezeléshez szükséges lépéseket megtenni, a megtett lépéseket írásban rögzíteni és erről a Vendéget tájékoztatni.
XIII. A SZOLGÁLTATÓ FELELŐSSÉGE
13.1. Szolgáltató felelősséget vállal minden olyan a vendéget ért kárért, amely a szálláshelyen belül, a maga vagy alkalmazottai hibájából következett be.
13.2. Szolgáltató felelőssége nem terjed ki azon káreseményekre, amelyek a Szolgáltató alkalmazottainak és Vendégeinek körén kívül eső elháríthatatlan ok miatt következtek be, vagy azokat a Vendég, vagy a felügyelete alá tartozók okoztak.
13.3. Szolgáltató fenntartja magának a jogot, hogy a szálláshelyen belül kijelöljön olyan helye(ke)t ahová a Vendég nem jogosult belépni. Szolgáltató köteles az ilyen helyeket jól láthatóan megjelölni. Szolgáltató nem vállal felelősséget olyan károkért, amelyek azon helye(ke)n érik a Vendéget vagy a felügyelete alatt állókat, ahová a Vendég a Szolgáltató rendelkezésénél fogva nem léphet be.
13.4. Szolgáltató a Vendég értéktárgyának, értékpapírjának vagy készpénzének elvesztéséért, elpusztulásáért,
vagy megsérüléséért csak akkor felelős, ha azokat kifejezetten megőrzésre átvette, vagy a kár olyan okból következett be, amelyért a vonatkozó jogszabályok szerint felelősséggel tartozik. Ebben az esetben a bizonyítási kötelezettség a Vendéget terheli.
13.5. Szolgáltató nem tartozik felelősséggel a nem rendeltetésszerű használatból eredő károkért sem.
13.6. A szálláshely wellness szolgáltatásainak használata a Vendég saját felelősségére történik.
13.7. Szolgáltató felelőssége nem terjed ki a Szerződő fél csomagjaira és azok tartalmára érkezés és elutazás alkalmával, ki- és bepakoláskor, továbbá a vendégházba történő megérkezés és távozás során.
13.8. Vendégnek az őt ért kárt azonnal jelentenie kell a Szolgáltatónak, és minden szükséges adatot a Szolgáltató rendelkezésére kell bocsátania, amely a káreset körülményeinek tisztázáshoz, esetleg a rendőrségi jegyzőkönyv felvételéhez/rendőrségi eljáráshoz szükséges.
13.9. Szolgáltató kártérítési felelőssége csak akkor áll fenn, ha azt a kár bekövetkezését követően a szükséges
adatokkal azonnal jelenti a Vendég a Szolgáltató részére.
13.10. Szolgáltató kártérítési felelősségének mértéke a szerződés szerinti napi szállásdíj összegének legfeljebb
tízszeresének megfelelő összeg erejéig terjedhet.
XIV. RONGÁLÁS, KÁROKOZÁS
14.1. Vendég értékeinek megőrzéséért Szolgáltató felelősséget nem vállal. Az értékek megőrzése érdekében Vendég köteles a kaput és a vendégházat minden távozás alkalmával bezárni.
14.2. Szolgáltatót nem terheli felelősség:
– a Vendég által okozott károkért,
– vis major következtében bekövetkezett károkért,
– vendégházban, illetve a parkolóban hagyott személyes tárgyakért, értéktárgyakért, készpénzért.
14.3. Vendég a Szolgáltatás igénybevétele során a szálláshely területén a személyes tárgyairól, értékeiről saját felelősségére köteles gondoskodni, azokat megóvni, megőrizni. A Szolgáltató ezekért a tárgyakért és értékekért csak akkor felelős, ha azokat megőrzésre kifejezetten átvette, vagy a kár olyan okból következett be, amelyért az általános szabályok szerint Szolgáltató felelősséggel tartozik. Ennek bizonyítási kötelezettsége a Vendéget terheli.
14.4. Vendég köteles az őt ért kárt haladéktalanul jelenteni a Szolgáltatónak, és minden szükséges adatot rendelkezésére bocsátani, amely ahhoz szükséges, hogy a káreset körülményei tisztázhatóak legyenek, illetve amelyek egy esetleges szabálysértési- vagy büntetőeljáráshoz szükségesek.
14.5. Szolgáltató mindent megtesz a Vendégek biztonsága érdekében, azonban a vendégházban, illetve a parkolóban lévő személyes vagyontárgyakért, valamint a vendégház és környezete nem rendeltetésszerű használatából eredő személyi sérülésekért, illetve a vendégházban keletkezett károkért Szolgáltató felelősséget nem vállal.
XV. KÁRTÉRÍTÉSI FELELŐSSÉG
15.1. Vendég az általa a Szolgáltatónak, vagy harmadik személynek okozott károkért helytállni köteles. (A Vendég vagy kísérője, vagy ezen személyek bármelyikének felügyelete alá tartozó személyek által elkövetett károkozás esete.)
15.2. Vendég köteles mindazon károkért helytállni, melyeket a Vendég vagy kísérője, vagy ezen személyek bármelyikének felügyelete alá tartozó személyek okoznak és amelyek a szálláshely vagy annak berendezéseinek nem rendeltetésszerű használatából vagy gondatlanságból adódnak.
15.3. Vendégnek az általa okozott kárért fennálló kártérítési kötelezettsége akkor is fennáll, ha a károsult kárának megtérítését közvetlenül a Szolgáltatótól jogosult követelni.
15.4. Vendéget a fentiek alapján kártérítési felelősség terheli a Szolgáltató irányába az általa a vendégházban vagy annak felszereléseiben okozott károkért. A károkozást a Vendég köteles a Szolgáltató felé haladéktalanul jelezni.
15.5. Amennyiben a káresetről a Szolgáltató a fentiek ellenére nem a Vendég jelzése útján értesül, az okozott kárról a Szolgáltató fényképet készít, melyet eljuttat a károkozóhoz. A kártérítés összege a kár jellegétől függ, melyet a Szolgáltató vagy képviselője határoz meg. A kár okozója, illetve a Szerződő fél (Vendég) egyetemlegesen kötelesek megfizetni a Szolgáltató felé az okozott kárt.
XVI. BIZTONSÁGI KAMERA HASZNÁLATA
16.1. Szolgáltató kizárólag vagyon- és balesetvédelmi okokból a szálláshely külső területét biztonsági kamerával látta el. A Vendég az ingatlan területére történő belépéssel hozzájárul ahhoz, hogy róla felvétel készüljön a Szolgáltató által alkalmazott biztonsági kamerák útján. A felvételeket az elektronikus rendszer 1 hónapig tárolja, utána automatikusan törlésre kerül.
XVII. SZEMÉLYES ADATOK ELLENŐRZÉSE, KEZELÉSE
17.1. Szolgáltató a vonatkozó hatályos jogszabályok alapján jogosult a szolgáltatás igénybevételéhez való jogosultság ellenőrzése érdekében a Vendég(ek) személyazonosságának ellenőrzésére.
17.2. Szolgáltató szállásadóként – jogszabályi kötelezettségénél fogva – köteles minden személyazonosításra alkalmas okmányt érkezéskor – kártyaolvasó alkalmazással – regisztrálni a VIZA rendszerbe, melyre figyelemmel a vendég köteles a 17.3. pont szerinti személyazonosító okmányairól készült másolatot elektronikus levél formájában, legalább a szállás elfoglalásaként kijelölt napot megelőző 24 órán belül a Szolgáltató részére elküldeni.A szálláshely-szolgáltatókat a szálláshely-szolgáltatást igénybe vevők bejelentkezésével kapcsolatos adatszolgáltatás teljesítésére a turisztikai térségek fejlesztésének állami feladatairól szóló 2016. évi CLVI. törvény (Turtv.), valamint a Turtv. végrehajtásáról szóló 235/2019. (X.15.) Kormányrendelet (Turtv. vhr.) kötelezi. A Turtv. 9/H. § (1) bekezdés b) pontja szerint a szálláshely-szolgáltató – az érintett és mások jogainak, biztonságának és tulajdonának védelme érdekében, továbbá harmadik országbeli állampolgárok és a szabad mozgás és tartózkodás jogával rendelkező személyek tartózkodására vonatkozó rendelkezések betartásának ellenőrzése céljából – a bejelentkezéskor a szálláshelykezelő szoftver útján a Kormány rendeletében kijelölt tárhelyszolgáltató által biztosított tárhelyen – azaz a VIZA rendszerbe – rögzíti a szálláshely-szolgáltatást igénybe vevő személyazonosításra alkalmas okmányának, illetve útiokmányának azonosító adatait.
17.3. A szállás elfoglalásának előfeltétele, hogy minden vendégnél legyen érvényes személyazonosításra alkalmas okmány (személyi igazolvány, útlevél, jogosítvány). Ezen személyazonosításra alkalmas okmányok valamelyikével nem rendelkező Vendég a szálláshely-szolgáltatást a törvény alapján nem veheti igénybe, a Turtv. alapján Szolgáltató a szállás-szolgáltatás nyújtását köteles megtagadni.
17.4. Amennyiben a 12.3. pontban foglaltak okán nem tudja a Vendég a szállást elfoglalni, úgy ezt az esetet Szolgáltató a szállás-foglalás lemondásának tekinti, mely esetben a foglalási díj teljes összegét felszámítja a Vendég részére.
17.5. Szolgáltató az adatokat védi különösen a jogosulatlan hozzáférés, megváltoztatás, továbbítás, nyilvánosságra hozatal, törlés vagy megsemmisülés, valamint a véletlen megsemmisülés és sérülés ellen.
17.6. A Vendég által megadott személyes adatokhoz kizárólag az adatkezelő munkatársai férhetnek hozzá. Személyes adatokat a megjelölteken kívül harmadik személynek az adatkezelő nem ad át.
17.7. Szolgáltató harmadik fél részére személyes adatokat nem ad ki, csak az érintett (Vendég) előzetes és kifejezett hozzájárulása vagy kérése alapján.
17.8. Felhasználó tudomásul veszi, hogy a Szolgáltató törvényi felhatalmazás alapján köteles a megkereső hatóság részére személyes adatokat kiadni, amennyiben annak törvényi feltételei fennállnak. A törvényes, hatósági vagy bírósági határozaton alapuló adatszolgáltatással szemben a Vendég nem emelhet kifogást.
17.9. Szolgáltató tevékenysége során kiemelten fontosnak tartja a személyes adatok védelmét. A Vendég által rendelkezésre bocsátott személyes adatokat minden esetben a hatályos jogszabályoknak eleget téve kezeli, gondoskodik azok biztonságáról, megteszi azokat a technikai és szervezési intézkedéseket, valamint kialakítja azokat az eljárási szabályokat, amelyek a vonatkozó jogszabályok betartásához szükségesek.
17.10. Szolgáltató tevékenysége során a felhasználók adatait a hatályos törvényi rendelkezések értelmében kizárólag szerződéskötési, számlázási, valamint saját reklámcéljaira (amennyiben a Vendég ehhez előzetesen hozzájárult) használja fel.
17.11. A szálláshely-szolgáltatási szerződés megkötése esetén a Vendég elfogadja, hogy elolvasta és megértette a fenti feltételeket és szabályokat, és egyetért az azokban foglaltakkal.
XVIII. EGYÉB RENDELKEZÉSEK
18.1. Szolgáltató háziállat fogadását nem teszi lehetővé sem a Vendégházakban, sem a szálláshely teljes területén.
18.2. Szolgáltató a szerződésben foglalt kötelezettségének teljesítése során köteles az információs önrendelkezési jogról és az információ szabadságról szóló 2011. évi CXII. törvény és az adatvédelemmel kapcsolatos vonatkozó jogszabályok rendelkezéseinek megfelelően eljárni.
18.3. Szolgáltató és Vendég minden tőle telhetőt köteles megtenni azért, hogy a Vis maior okok és körülmények bekövetkezésének lehetőségét minimalizálja és az ezáltal okozott kárt vagy késedelmet a lehető leghamarabb helyrehozza. A Vis maior okok és körülmények Szolgáltatót és Vendéget felmentik a szerződésből eredő kötelezettségek teljesítése alól, amíg ezen ok vagy körülmény fennáll.
18.4. A teljesítés helye a Szerződő felek jogviszonyában az a hely, ahol a szálláshely található.
18.5. A Szolgáltató és Vendég közötti jogviszonyban a magyar jog szabályai és rendelkezései az irányadóak. A Szolgáltató és Vendég közötti jogvitában a polgári perrendtartásról szóló 2016. évi CXXX. törvény szerint hatáskörrel és illetékességgel rendelkező bíróság jár el.
18.6. Vendég és a Szolgáltató egymás iránti kölcsönös tisztelettel járnak el és az együttműködésük időtartama alatt, és tartózkodnak minden olyan magatartástól vagy kijelentéstől, amely a másik fél jó hírnevét sérti vagy sértheti.
18.7. Szolgáltató elérhetőségei:
név: Simon Szabolcs e.v.
cím: 2040 Budaörs, Tavasz utca 28.
telefon: 06-20/260-2408
e-mail: hello@erdeiszelencek.hu
Szolgáltató a fent megjelölt elérhetőségeken tart fenn ügyfélszolgálatot, továbbá Vendég ezen elérhetőségeken tehet panaszt vagy jogosult egyéb bejelentéssel élni.
Vendég kijelenti, hogy az Általános Szerződési Feltételekben foglaltakat megismerte, azokat tudomásul vette és a jelen ÁSZF-ben foglalt feltételeket kifejezetten elfogadja.